lunes, 28 de julio de 2008

AFTERCULTURE


La pos-cultura me recuerda la canción 2112 (Rush) cuyas letras de Neil Peart (inspiradas en un libro llamado Anthem de la escritora Ayn Rand) nos relata un suceso en una supuesta cultura primitiva post-civilización. Se cree, como en muchas otras historias de ciencia ficción, que esta terminó en un colapso de guerra nuclear



A Brave New World de Aldous Huxley, la maquina del tiempo de H. G. Wells mad-max, el planeta de los simios, etc.) (La versión de Peak Oil es distinta.)

Por lógica, la emergente
cultura del futuro post colapso, se piensa casi siempre como una cultura tribal y no como una gran civilización.

Michael Green, con su imaginación y talento, nos ilustra como podría ser una de estas tribus. A su vez, un fan de Rush, Bobby Standridge, nos replica a un Neil Peart Digital tocando YYZ y el propio Neil nos deleita con su doble talento musical; lyrics & drums. Una múltiple Sincronía.
english
The pos-culture remembers me the song 2112 (Rush) which lyrics of Neil Peart (inspired by a book named Anthem of Ayn Rand) relate us an event in a supposed primitive culture post-civilization. It is created, like in many other science fiction histories, when after a nuclear collapse. (Brave New World of Aldous Huxley, the time machine of H.G. Wells Mad Max, the planet of the apes, etc.) (the version of Peak Oil is different.) By logic, the emergent culture of the future post collapse, is thought, almost always, like a tribal culture and not like a great civilization. Michael Green, with his imagination and talent illustrates us how could be one of these tribes. As well, a Rush fan, Bobby Standridge, recreates a Digital Neil Peart playing YYZ, and the own Neil delights us with his double musical talent; lyrics & drums. A multiple Synchrony.


[...] más/more

No hay comentarios: